Nasıl Yapılır?

e-Devlet Üzerinden İŞKUR’a Nasıl Girilir? İşsizlik Maaşı Başvurusu Nasıl Yapılır?

e-Devlet kapısı üzerinden İŞKUR ile alakalı işlemleri gerçekleştirmek ya da işsizlik başvurusu yapmak için başvuru yapacak olan bireyin mutlaka e-Devlet şifresi olması gerekmektedir. Henüz e-Devlet şifresi olmayan kişiler ikametlerine yakın olan PTT şubelerine ya da merkezlerine uğrayarak şahsen başvuru ile e-Devlet kapısı şifresi temin edebilirler. T.C kimlik numaranız ve şifreniz olduğunu öngörerek e-Devlet üzerinden İşkur’a giriş yapma ve İşsizlik maaşı başvurusu nasıl yapılır gibi İŞKUR ile alakalı bir çok içeriğe değinmeye çalışalım.

e-Devlet Üzerinden İŞKUR’a Giriş Nasıl Yapılır?

İŞKUR (Türkiye İş Kurumu) sisteminde bir çok işe alım ilanı yayınlanmakta olup başvuru yapabilmek için İŞKUR kaydınız olması gerekmektedir. Sistemde açık iş ilanlarını görerek aradığınız pozisyon, meslek, nitelik, beceri gibi kriterlere göre aramalar yaparak, iş başvurusu gerçekleştirebilirsiniz.

Bu kriterlerin yanı sıra il, ilçe, ilan numarası, meslek tipi, ilan tarihi, öğrenim durumu, iş yeri türü, vardiya, engellilik durumu, iş yeri unvanı gibi seçenekleri de istediğiniz şekilde doldurarak aramanızı gelişmiş bir şekilde filtreleyebiliyor, sınırlandırabiliyorsunuz.

>> İŞKUR GİRİŞ EKRANI İÇİN TIKLAYIN <<

İŞKUR Kaydı Nasıl Yapılır?

İŞKUR’da iş arama yada diğer kurum hizmetlerinden faydalanabilmek için öncelikle sisteme kayıt olmanız gerekmektedir. İŞKUR portalında kendiniz için doğru ilanları görebilmek için tüm kişisel bilgilerinizin doğru, eksiksiz ve güncel olması gerekmektedir. İletişim, eğitim, meslek ve benzeri tüm kişisel bilgilerinizi sisteme tam şekilde girmelisiniz. Özgeçmişinizi hazırlarken eğitim ve meslek bilgilerine yer vermediğiniz taktirde kaydınız aktif yapılmayıp pasif olarak görünmektedir.

  • İŞKUR kaydı için https://esube.iskur.gov.tr/ bağlantısını kullanarak ilgili sayfaya geçiş yapabilirsiniz.
  • Sizi karşılayacak olan ekran iş arayan ve işveren şeklinde ikiye ayrılmaktadır. Siz iş arayan altında bulunan “Üye Ol” butonuna tıklayarak devam etmelisiniz.
  • Açılan sayfada istenilen “T.C Kimlik No“, “Ad“, “Soyad“, “Baba Adı“, “Doğum Tarihi“, “Telefon Numarası” ve “Güvenlik Kontrolü” bilgilerini doğru ve eksiksiz bir şekilde girmelisiniz.
  • Ardından bu formun altında yer alan “Kurumsal Üyelik Sözleşmesi“, “Aydınlatma Metni“, ve “Açık Rıza Metni” sözleşmelerini okuyarak, size uygunsa hepsinin altında yer alan “Okudum, Onaylıyorum” kutucuklarına tik atmalı ve “ileri” demelisiniz.
  • Gelecek sayfada istenen tüm bilgileri de eksiksiz, doğru ve tam şekilde doldurduktan sonra üyelik işleminiz gerçekleşmiş olacaktır.

Online kayıt yapmak yerine dilerseniz İŞKUR kurumuna şahsen giderek İŞKUR üyeliğinizi yaptırabilirsiniz. Ancak online olarak gerçekleştirmek elbette daha zahmetsiz ve kolaydır.

İŞKUR Kayıt Olma Şartları/Koşulları Nelerdir?

İş arayan bireylerin, İŞKUR’a kayıt olabilmeleri için “14 yaşını doldurmuş” olmaları gerekmekte olup, şahsen başvurulmalıdır. Yapılan beyanların doğru olmaması durumunda kurum herhangi bir sorumluluğu kabul etmediğini hatırlatmaktadır.

İşsizlik Maaşı Alma Şartları Nelerdir?

  • Kişinin kendi isteği ve kusuru dışında işsiz kalmış olması
  • İş akdinin sonlanmasından önceki son 120 gün iş akdine sahip olmak
  • İş akdinin feshedilmesinden önceki son 3 yıl içerisinde 600 gün süreyle işsizlik sigortasının ödenmiş olması
  • İş akdinin sona ermesinden itibaren 30 gün içinde İŞKUR birimine şahsen yada online olarak başvurulması

İŞKUR İşsizlik Maaşı Başvurusu Nasıl Yapılır?

İşsizlik maaşı için kişinin iş akdinin feshedilmesinin ardından 30 gün içinde en yakındaki İŞKUR birimine şahsen müracaat etmesi yada iskur.gov.tr adresinden online olarak başvurması gerekmektedir. Zorunlu sebepler dışında herhangi bir şekilde başvurulmadığı taktirde, geç kalınan süre toplam hak sahipliğinden süresinden düşülmektedir.

İşkur işsizlik maaşı başvurusu e-Devlet kapısı üzerinden yapılabilir. Elbette bunun için daha önce de belirttiğimiz gibi T.C kimlik numaranız ve e-Devlet şifreniz mevcut bulunmalıdır. e-Devlet şifreniz mevcut değilse PTT şube ve merkezlerinden şahsi olarak başvurarak temin edebilirsiniz.

  • https://www.turkiye.gov.tr/issizlik-odenegi-basvurusu bağlantısını kullanarak işsizlik maaşı başvuru sayfasına ulaşabilirsiniz.
  • Açılacak olan ekranda işsizlik ödeneği ile alakalı belirtilmiş olan şartları ve bilgileri okuyarak onaylayabilir ve diğer sayfaya geçebilirsiniz. Şartlar kabul edilmediği taktirde işlem sona erecek ve başvuru aşaması iptal olacaktır. Yanlışlıkla kabul etmediğiniz taktirde tüm işlemleri tekrar başa alarak başvuruyu başlatabilirsiniz.
  • Şartları kabul ederek bir sonraki aşamaya geçtiğinizde açılacak olan sayfada ki başvuru formun tam ve doğru bir şekilde doldurmanız gerekmektedir. Bu formda sizden talep edilen bilgiler “Ayrıldığınız iş yerine ait SGK sicil no“, “İş yerinin bulunduğu il ve ilçe“, “işten ayrılma tarihi” GG/AA/YY şeklinde doldurularak “Başvur” bölümlerinden oluşmaktadır. Tümünü doldurarak en son “Başvur” diyerek, işsizlik maaşı başvurusu tamamlanabilir.

Başvurunuz İŞKUR birimi tarafından incelenip, değerlendirilerek size bilgi verilmektedir. Başvurunuz onaylandığı taktirde işsizlik maaşı ödemeleri PTT şubelerinden veya İŞKUR ile anlaşmalı olan bankalardan alınabilmektedir.

Başa dön tuşu